JAPOŃSKIE HAIKU ŚMIERCI / NIE ŻYJE AKTOR Z FILMÓW "SZYBCY I WŚCIEKLI"

Tylko śmierć zna spokój
Życie jest
jak rozpuszczający się śnieg
 
NANDAI

O świcie
kwiaty otwierają
bramy raju
 
SAIMU
 
Jesienne kwiaty mej modlitwy
kryją w sobie
nasionka raju
 
KINEI

Pożegnalny prezent
dla mego ciała -
ostatni oddech
 
ENSEI

Tej nocy kiedy zrozumiałem
że świat jest jak kropla rosy
Przebudziłem się ze snu
 
RETSUZAN

Odchodzę w bezchmurne
niebo i zimny księżyc
moje serce wciąż czyste 
SENSEKI

Śmiertelne wiersze
są jak sen
śmierć pozostaje śmiercią
 
TOKO

Budzę się i widzę
kolorowy irys
z mego snu
 
SHUSKIKI

W moim sercu
lód rozpuszcza się
w czystą wodę
 
HYAKKA

Samotny liść opada
w czystym
jesiennym powietrzu
 
GOHEI


2 komentarze :

  1. Wspaniałe haiku :) To Twojego autorstwa? ;)
    To był dobry aktor. Ja jestem fanem serii filmów "Szybcy i wściekli". I zaszokowała mnie śmierć właśnie JEGO.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie!!....pzrecież jest wielu autorów :) ładnie tworzyli haiku

      Usuń

Mam prośbę do komentujących - wpisujcie opinie na temat wiersza,
proszę o konstruktywną krytykę.
Bardzo proszę, podpisujcie się IMIENIEM lub PSEUDONIMEM!
Nie bądźcie anonimowi! Dziękuję.