GDYBYM BYŁA...


Gdybym była czarodziejką lub dobrą wróżką
co to różdżką zmienia świat
zaczarowałabym wokół wszystko
w barwami tęczy lśniący kwiat
ty i ja bylibyśmy jak cytrynowe motyle
dotknęłabym twoich skrzydeł swoimi
i zawirowałby świat przez chwilę
bylibyśmy szczęśliwi i doskonali
a świat miałby zapach konwalii.

A może zamieniłabym nas
w chabry wśród zbóż tęskniące
błękitem oczu
szczęścia wypatrujące
albo w obłoki na niebie
bądź w jeden obłok siebie
a w wiatr frywolny ciebie.

A może byłbyś Marsem
groźnym i niepokonanym
a ja Wenus co go wabi swym czarem
jak whisky alkoholowym oparem.

Gdybym była malarką
to już wiesz doskonale
jakie moje obrazy miałyby detale.
 

Namalowałabym motyle
co stanowią parę
i w miłosnym tańcu wirują
jak upojne życia chwile
a w górze błękit nieba
co ławicą ptasich piór szeleści
i biały obłok
co to go frywolny wiatr pieści.
A gdybym noc malowała
księżyc błyszczałby pełnią
a wokół niego gwiazd plejada
a ty jak Mars swym przenikliwym spojrzeniem
szukałbyś mnie.

Ale nie jestem
ani wróżką z czarodziejską różdżką
ani malarką z pełną życia barw paletą.

Może tylko 

nieśmiałą poetką
wędrującą w ciszy nocy
po zakamarkach wyobraźni
 

Więc i tak
wszystko się może zdarzyć
 
                           Ala Pisarska

2 komentarze :

  1. katarzynka.rosa@interia.pl25 listopada 2013 12:10

    Witam,

    Pisałam kiedyś wiersze więc pozwolę sobie dać kilka rad.
    Po pierwsze siądź nad wierszem jeszcze raz. Ja go rozumiem ale rozważ drugą i czwartą zwrotkę. Jest "ciężka" do czytania. Wiersz musi być lekki. Jak widzę chodzi Ci o przekaz więc postaraj się go trochę skrócić. Jeżeli nie używasz rymów usuń je z poniektórych części wiersza a wtedy będzie dużo lepiej. Nie pisz ciężko. Pisz o tym co czujesz ale postaraj się być pisarzem i odbiorcą wiersza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      ale wiersz jest jej własności ,nie mogę zmienić... ten mi się podoba. Jeśli uważasz że wiersz powinni być lekki, napisz maila kalap@wp.pl i porozmawiaj z autorką o tych sprawach.

      Usuń

Mam prośbę do komentujących - wpisujcie opinie na temat wiersza,
proszę o konstruktywną krytykę.
Bardzo proszę, podpisujcie się IMIENIEM lub PSEUDONIMEM!
Nie bądźcie anonimowi! Dziękuję.